מוקדי עשייה

הגישה שלנו נוצרה מתוך אינטגרציה משיטות טיפול וכלים שונים. אנו מתייחסים לאדם כיחידה הוליסטית אחת.

אדם – רובד הגוף, מגלם בתוכו את התחושות, ההתנהגויות ומנחי הגוף.

דרך – רובד הלב והנפש, מגלם בתוכו את עולם הרגשות, היחסים ודפוסי ההתקשרות.

טבע – הרובד הרוחני,  מגלם בתוכו את היכולת להתחבר למיימדים שמעבר לעצמי, מעבר לעולם בני האדם ומצבי תודעה שונים.

ליווי פרטני

אחד המאפיינים הבולטים בתקופה הנוכחית מתבטא בתפיסת עצמי אגוצנטרית המלווה את התרבות בה אנו חיים. מאפיין זה קשור בצורה ישירה להתרחקות האדם מהטבע. אותה תפיסה עצמית מובילה לא פעם להתמודדויות חיים מאתגרות. עולם הרוח והטבע הופך להיות משאב מרכזי ביכולת להתחבר למרחב הפנימי ולייצר אינטגרציה שמביאה להתפתחות וריפוי. הליווי הפרטני מתבסס על הקשר הטיפולי שנוצר ביננו המטפל והמטופל. בדרך המשותפת חשובה ההתמדה והפעימה הקבועה בה אנו נפגשים מידי בשבוע.

התהליך הפרטני נשען על הממשק עם העולם ש"מעבר לאדם". ההתייחסות ל"סימנים" ואירועים המזדמנים במרחב המפגש מאפשרים לצקת משמעויות רחבות להתמודדות האישית אל מול המציאות. המפגש כולל שיחה המבוססת על פסיכותרפיה, עבודה עצמית חווייתית וכלל העקרונות המנחים שלנו (זמן טבע, עקרון ההשתקפות, עבודה עם כוחות אישיים, יצירה, הקשבה, ארבעת היסודות, הדדיות ופסיכו' חינוך).

טיפול קבוצתי

נראה כי אחד מהאתגרים הגדולים של העידן בו אנו חיים קשור לקבוצה. לקהילה. לשבט. אנו פוגשים ילדים וא.נשים רבים החשים בדידות הקשורה לצורת התקשורת האכיפה ששולטת היום בעולם. הטיפול הקבוצתי מתבסס על ההבנה כי לחיבור בין אנשים יש השפעה הדדית שיכולה להעצים ולהגביר את ההתפתחות האישית. כקבוצה, אנו, באדם-דרך-טבע מתרגלים מיומנויות שבטיות של דפוסי תקשורת ומקדמים שיתוף פעולה המתבסס על כוחות ואיכויות אישיות של חברי הקבוצה. התהליך הקבוצתי מאפשר למשתתפים לפגוש תהליכים אישיים ולייצר processing  דרך sharing.

המיכל הקבוצתי מהווה הזדמנות למשתתפים להרחיב את תחושת השייכות ולהעמיק את הפרספקטיבה האישית דרך שיקופים ושיתופים של חברים אחרים. לקבוצה כוח השפעה ופוטנציאל למידה גדול בין המשתתפים. מודל הטיפול הקבוצתי שלנו מושתת על הנחייה בקו (שני מנחים) ומתרחש במרחב הטבעי.  אנו מקיימים מספר קבוצות רכבת שכל אחת מהן פונה לקהל יעד אחר (מיומנויות חיים, בוגרים צעירים, קבוצת התפתחות אישית, קבוצת גברים). אם גם אתכם מעניין לחקור, להתבנון ולקיים עבודה בשבט פנו אלינו ונמצא יחד את הקבוצה המתאימה.

חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי

מטפל הוא מחנך ומחנך הוא מטפל. היכולת של איש החינוך לקיים חוויה טיפולית (בשונה מטיפול) עם התלמיד או החניך מהווה נדבך חשוב ביותר בהפיכת חווית הלמידה למשמעותית לאורך שנים. למידה חווייתית מתבססת על סקרנות ומוטיבציה אישית של כל אדם. דרך הלמידה החוויתית אנו מתאמנים ומפתחים את המיומנות האישית להיות בקשב לעולם הפנימי שלנו, למחשבות, רגשות ותחושות. מודל העבודה שיצרנו נקרא "מודל שלושת המעגלים" והוא מגלם בתוכו את מוקדי ההשפעה המרכזיים על הילד (קבוצת השווים, הורים, צוות חינוכי) עוד על המודל ניתן לקרוא ב"מגזין".

קורסים והכשרות

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגדלה ללמוד, להשתלם ולחקור את  הממשק ההדדי של האדם עם הטבע. אנו מקיימים ימי עיון וסדנאות עומק הקשורות לעבודה עם הטבע. ההכשרות פונות לא.נשי טיפול ומחנכים אשר חשים את הפוטנציאל הגלום במרחב הטבעי כמרחב מרפא. כחלק מעבודתנו אנו מרצים ומכשירים א.נשי טיפול במסגרות שונות בארץ ובחו"ל.